Vakuutusviisas ei stressaa turhasta tai maksa muiden vahingoista

Topiaksen arki on kiireistä. 34-vuotiaalla miehellä on vaimo, kaksi lasta, pari koiraa, perheyritys ja levoton luonne. Myyntialalla työskentelevä Topias viihtyy liikkeellä ja tekee mielellään päätöksiä nopeasti – niin töissä kuin vapaa-ajalla. Topias on Vakuutusviisas.

Testaa oletko Vakuutusviisas

Topiaksen arki on kiireistä. 34-vuotiaalla miehellä on vaimo, kaksi lasta, pari koiraa, perheyritys ja levoton luonne. Myyntialalla työskentelevä Topias viihtyy liikkeellä ja tekee mielellään päätöksiä nopeasti – niin töissä kuin vapaa-ajalla.

”Olen sellainen aika vauhdikas, mutta kuitenkin positiivinen tyyppi. Paikallaan pysyminen ei ole minun juttuni – aina pitää olla tekemistä,” Topias naurahtaa.

Myös lasten harrastukset, kuten jääkiekko, uinti ja cheerleading, tuovat arkeen vauhtia. Sen takia Topias haluaa tehdä ne pakolliset ja tylsät asiat mahdollisimman helposti. Jos hän tilaa sohvan, hän tilaa sen varmasti kotiinkuljetuksella. Samaa helppoutta hän toivoo vakuutukselta.

”Esimerkiksi 5–6 vuotta sitten meidän koiraltamme leikattiin kivi vatsasta. Se oli iso operaatio, ja Pohjantähden vakuutus korvasi sen mukisematta.”

Samanlaisia kokemuksia Topiaksella ei ole kaikista vakuutusyhtiöistä.

”Joitain vuosia sitten meidän firmamme auto paloi. Kyseessä oli selvä vahinko, ja samaa mieltä olivat sekä poliisi että palolaitos. Toinen vakuutusyhtiö alkoi kuitenkin etsiä porsaanreikiä. Tällaista en jaksaisi lainkaan, vaikka korvaukset lopulta saatiinkin,” Topias toteaa.

Pikkuvahingoista ei purnata

Topias haluaa saada vakuutusyhtiöstä timanttista palvelua, kun tarve sille tulee. Vastaavasti arkisista menoistaan hän haluaa vastata itse.

”Jos puhelimen näyttö esimerkiksi hajoaa, en hae siitä korvauksia – se on käyttötavaraa, jota tulee ja menee. Sama pätee aurinkolaseihin, jotka häviävät kesällä. Ei ole mitään järkeä hakea korvauksia jokaisesta pienestä vahingosta. Vähän pitää ottaa itsekin vastuuta.”

Topias ottaa mieluummin isomman omavastuun, ja maksaa vakuutusmaksuja vähemmän. Keskinäisissä vakuutusyhtiöissä pienistä vahingoista haetut korvaukset nostavat kaikkien vakuutusmaksuja. Tästä Topias ei pidä, sillä hän sijoittaa rahansa mieluummin kannattavampiin asioihin kuin kalliisiin vakuutusmaksuihin. Toisin sanoen, hän ei halua maksaa muiden toheloinneista.

”Kyllä minä mieluummin sijoitan rahani sellaisiin paikkoihin, josta saan ne pois kun itse haluan – ei silloin kun jotain sattuu,” Topias toteaa.

Miehelle on kuitenkin tärkeää, että vaikka pikkuvahingot hän mielellään maksaa omasta pussistaan, kun jotain isoa sattuu, vakuutusyhtiön palvelun on oltava timanttista. Hän pysähtyi pohtimaan asiaa hyvän tuttavansa kanssa silloin, kun perheen esikoinen oli syntymäisillään.

”Hän jakoi näkemykseni siitä, että paras on, jos ei vakuutusta tarvitse koskaan käyttää. Merkitystä vakuutuksella on eniten siinä vaiheessa, jos joskus elämän tärkeimmille asioille, kuten perheenjäsenille tai kodille tapahtuu jotain merkittävää ja tarvitaan turvaa ja apua. Hän suositteli itse Pohjantähteä, sillä näki, että elämän isoimmissa asioissa Pohjantähti takaa parhaimmat edut.” 

Vakuutusviisas haluaa nopeaa ja henkilökohtaista palvelua

Topias on Vakuutusviisas. Tämä tarkoittaa, että hän arvostaa vakuutusasioissaan ennen kaikkea helppoutta ja hyvää asiakaspalvelua. Pikkuvahingoista hän ei viitsi korvauksia hakea ollenkaan, vaan ottaa mieluummin isomman omavastuun. Hän haluaa saada nopeasti yhteyden, kun jotain sattuu.

”Parhaiten homma toimii, kun vahingon sattuessa voi vain täyttää lyhyen yhteydenottolomakkeen, ja sen jälkeen vakuutusyhtiöstä ollaan yhteydessä. Arvostan myös, että asioita hoitaa aina sama, tuttu tyyppi,” Topias pohtii.

Pohjantähdestä Topias on saanut kaipaamaansa huippupalvelua. Erityisesti mieleen on jäänyt eräs kesäsunnuntai, kun Pohjantähden vakuutusihminen ylitti odotukset.

”Kysyin yhtenä sunnuntaiaamupäivänä moottoripyörään vakuutusta. En todellakaan odottanut vastausta, oli vielä kaunis kesäpäivä. Vastaus tuli vain parissa tunnissa. Siitä jäi todella positiivinen kuva, vaikka en odottanut niin nopeaa palvelua,” Topias päättää.